Monday, October 1, 2012

kerana cerita KU PETIK DOSA

Sape tengok cerekarama malam tadi? Akuni kan takdelah hantu tengok tv, kalau cerita2 bersiri jarang sangat aku nak tengok.. channel feberet aku tv3 dan tv9jer.. aritu laki aku sound dah nak terminate astro sebab rugijer.. tp sebab anak suka sangat tengok siri kartun tu kesianlah pulak.. aku tak kesah kalau dia nak terminatepun pasal aku tak heran sangatpun melainkan kalau cerekaramatu ada dalam astri memang aku kesah.. tapi kalu bab cerekarama memang aku layanlah..sebabnya kebanyakannya ada mesej tersirat.. setiap malam ahad memang aku melangutlah depan tv, time tu laki kene saborlah klu nak bercengkramapun.. opss

Berkisar cerita malam tadi, naluri aku sebagai seorang ibu sangatlah tersentuh.. dan kerana 'sentuhan' itulah buat aku rasa makin berkobar2 nak berenti kerja.. kalau tak kerana sangkut ngan hutang rumah yang kena setel sebelum berhenti kerja, dah lama aku 'resign'.. rezki ada di mana2. anak itu adalah amanah yang harus dijaga dengan baik.  anak tiada pengganti.. kalaupun tak mati maruahpun tak boleh ditukar ganti.. semoga anak2ku dibawah lindunganMu Ya Allah, semoga Allah tunjukkan jalan semoga impian aku nak bergelar surirumahtangga akan tercapai dalam waktu yang terdekat ini. amin




13 comments:

  1. Walaupun cerita itu hanya ulangan, tapi tetap juga tak sanggup nak tengok babak2 yang 'mengerikan' anak kecil itu... :(

    ReplyDelete
  2. samalah macam sy...kalo x krn hutang ptptn, hutang bank dh lme resign keje jd surirumah sepenuh masa...

    ReplyDelete
  3. aku tgk gak citer tu...mmg tersentuh pon...tp nk resign tu pk pjgn tau..hii

    ReplyDelete
  4. sy xtgk pun... terlepas.. baca sinopsis dkt paper cam best

    ReplyDelete
  5. akak pun tgk. sgt tacing bila anak dia mati tu.

    ReplyDelete
  6. dah lama x tgk citer2 macam nie
    kira adam & hawa tuu nasib baikk je tgk ;))

    ReplyDelete
  7. memang pelakon cilik tu sangat bagus lakonannya.

    saleha..kak zan dah check setting..tak der pulak kakak tersentuh icon block link saleha..kak zan tak tau kenapa saleha diblock? Anybody..any suggestion to solve this problem!

    ReplyDelete
  8. tak sempat tengok asyik layan si kembar.. sekarang tv tu jeling skit2 je

    adam & hawa pun harap tengok online time rehat :)

    ReplyDelete
  9. Ros pun tengok jugak cerita tu.. memang sedih.. tak sanggup nak tengok perbuatan keji lelaki tu.. :(

    ReplyDelete